söndag 16 februari 2014

Ny seger och bra lopp

Igår vann jag Huskvarna Skimarathon. 20 varv på 2 km i blötsnö och regn. Det låter inte så kul men det var helt OK. Bra spår och glada miner runt spåret. Jag fick en lucka efter ca 10 varv och kunde sen åka ifrån till en säker seger.
Idag körde jag Sverigecupen i Borås. 20 km klassiskt masstart skulle avverkas. Det var spännande att se var jag stod formmässigt efter att jag bara tävlat mindre tävlingar sista tiden. Jag har dålig ranking efter få FIS-lopp iår och fick starta som nummer 50. Men jag fick en bra start och körde lätt upp mi en del. Men i en kurva blev det en massvurpa och jag drogs med och va tvungen att sätt ner klisterskidorna vid sidan av konstsnön....det är ingen höjdare med rödklister på. Åter på banan fick jag börja jaga igen. Men det gick bra och jag körde hela tiden upp mig och hade bra tryck kvar till avslutningsvarvet och slutade 26:a. Helt OK lopp och kroppen kändes pigg och stark. Nu ser jag fram emot Vasaloppet om två veckor!

Inga kommentarer: