onsdag 1 januari 2014

Det positiva börjar nästan bli positivt

Ofta söker vi positiva saker. Testvärden, fondutveckling, bostadspriser och löneutvecklingar. Men få söker lika hårt efter negativa tendenser som en längdåkare i december som kollar väderprognosen. Tyvärr har det varit idel positiva temperaturer i prognoserna och snön har smält ifrån oss snabbare än man kan säga snö-jour på Sydsveriges kommuner.
Men under dessa tider av skidavhållsamhet så pekar skierg-tiderna på en positiv utveckling och 24:e platsen i helgens AXA Skimarathon på att formen inte är så dålig trots att antalet träningar på snö under denna säsong uppgår till 7 st. På AXA blev jag avhängd tidigt då jag inte riktigt vågade gå med i något högre tempo och fick sen åka mycket själv. Jag tycker att jag höll bra genom hela loppet men hade väl hoppats att jag varit lite högre upp i listan. Men det kommer nya chanser!

Inga kommentarer: